האסון הכבד: נתניהו אישר סיוע הומניטארי גם לסוריה

שלמה ריזל No Comments on האסון הכבד: נתניהו אישר סיוע הומניטארי גם לסוריה

ראש הממשלה נתניהו עדכן על הסיוע הישראלי: "קיבלנו ביממה האחרונה פנייה מממשלת טורקיה לסיוע. אחה״צ והערב נוציא משלחות של חילוץ, הצלה ועזרה רפואית. קיבלנו גם פנייה מגורם מדיני בקשה לסיוע הומניטארי לסוריה ואני אישרתי את זה. אני מניח שזה יתבצע בזמן הקרוב"

ברוורמן ונתניהו צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת לאסון הכבד בטורקיה וסוריה. "ביממה האחרונה פקדו את האזור שלנו שתי רעידות אדמה חזקות, מספר הנספים הולך וגדל. הנחיתי את ראש המל״ל צחי הנגבי לרענן את הצעדים שאנחנו צריכים לנקוט בהם וביקשתי רענון של פקודות פיקוד העורף לאזרחים. אני מבקש מכל האזרחים למלא אחר ההוראות".

נתניהו עדכן על הסיוע הישראלי: "קיבלנו ביממה האחרונה פנייה מממשלת טורקיה לסיוע. אחה״צ והערב נוציא משלחות של חילוץ, הצלה ועזרה רפואית. קיבלנו גם פנייה מגורם מדיני בקשה לסיוע הומניטארי לסוריה ואני אישרתי את זה. אני מניח שזה יתבצע בזמן הקרוב".

לגבי הסיוע לטורקיה, הוחלט בדיון שקיימו שר החוץ אלי כהן ומנכ"ל משרד החוץ רונן לוי בהשתתפות בכירים במשרד החוץ ונציגי מל"ל, צה"ל, רח"ל ומשרדי הביטחון והבריאות, לקדם הוצאת שתי משלחות סיוע לאיזור האסון בטורקיה כבר בשעות הקרובות.

הערב צפויה לצאת משלחת חלוץ ראשונה ולפנות בוקר צפויה לצאת משלחת רחבה יותר, שתכלול סיוע הומניטרי רב בשיתוף פעולה של גורמי סיוע נוספים. המשתתפים בדיון קיבלו סקירה מקיפה על המצב כרגע בשטח מאירית ליליאן, שגרירת ישראל בטורקיה ומגורמים ביטחון נוספים.

שר החוץ אלי כהן: "כולנו משתתפים בצער העם הטורקי בעקבות הטרגדיה שעברו הלילה. שוחחתי מוקדם יותר עם עמיתי, שר החוץ הטורקי, הבעתי את צערי העמוק. אנחנו שולחים היום שתי משלחות מקצועיות מטעם מדינת ישראל עם נציגי משרד החוץ על מנת לעשות הכל כדי לסייע לנפגעים, ישראל מתייצבת היום לצד טורקיה בשעתה הקשה".

מנכ"ל משרד החוץ, רונן לוי: "מדובר באירוע דרמטי, לצערנו אנחנו מתורגלים באירועים כאלה. עלינו להיות ערוכים לטפל בכל מי שיזדקק לעזרה. עלינו לפעול מהר ככל הניתן על מנת להציל חיים, הידע של הנציגויות של משרד החוץ בשטח הוא חשוב ביותר להצלחת הטיפול באירוע".

 



0 תגובות